ابوطالبی

ابوطالبی

دست نو شته های درسی ،عقیدتی، ورزشی
ابوطالبی

ابوطالبی

دست نو شته های درسی ،عقیدتی، ورزشی

چگونه یک مقاله آی اس آی بنویسیم؟

برای نوشتن یک مقاله استاندارد جهت انتشار در مجلات معتبر ISI چه باید کرد؟
جامعه محققین ایران با حجم بالای تولید علم ودانش در کشور روبرو است و این افتخار بزرگ باید در صحنه های بین المللی با قدرت تمام به ثبت برسد . مهم ترین راه ثبت تولیدات دانش محققین ایرانی , انتشار مقالات این عزیزان در مجلات معتبر فهرست آی اس آی است .
برای موفقیت در پذیرش مقاله باید به نکات زیر توجه نمود :

ادامه مطلب ...

بازگشت به دنیا، امری عام نیست

رجعت و بازگشت مجدد به زندگی دنیا، قبل از قیامت (تولد دوباره) از جمله مباحث اختصاصی مذهب امامیه است که با آرای گوناگونی از اثبات، توأم با ذکر جزئیات تا انکار، مواجه است. در این مقال کوشش بر آناست تا چند رأی مبتنی بر اثبات رجعت و یک رأی مبتنی بر نفی رجعت را مورد ارزیابی قرار دهد.

ادامه مطلب ...

باز نگری در متون دینی

هدف از رجم، کشتن نیست بلکه تنبیه، با پرتاب سنگریزه به جاهای‏ غیرحسّاس است.


ادامه مطلب ...

نقش دین در کاهش جرایم

همه مذاهب و ادیان الهی، انسانها را به درستی، راستی و فلاح و رستگاری دنیوی و اخروی فرا خوانده اند.
به تعبیری شاید بتوان گفت که علت انتخاب پیامبران الهی و انزال وحی و نیز دستورات دینی، نجات انسانها از رذایل اخلاقی و منع آنها از کارهای زشت و نامناسب و تشویق مردم به ایمان و نیکوکاری بوده است. تحقیقات انجام شده در جوامع مذهبی نیز این مطلب را ثابت کرده است که در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان و... میزان جرم و جنایات کاهش قابل توجهی دارد که این امر گویای نظریه فوق است.

ادامه مطلب ...

مبانی حقوقی عدم قصاص پدر به قتل فرزند

  مقدمه

  

   حقوق کیفری ایران بخصوص حقوق کیفری اختصاصی تحت تاثیر فقه امامیه می باشد .مجازات قتل عمد در فقه با توجه به نص قصاص است . آیات مربوط به قصاص  (178 ،179 ، 194 سوره بقره  و 45 سوره مائده )  پس در رابطه با  قصاص نص داریم، واین امردر برابر قتل عمد در جامعه باید اعمال گردد . مجازات قتل عمد در حقوق ایران قصاص می باشد (ماده 205 قانون مجازات اسلامی ) .

ادامه مطلب ...